We Tested A Temporary Tattoo Printer


Andy Ash: This is Beauty or Bust, where we try out the beauty
world’s weirdest products and find out if they’re worth
your money or a total bust. Ruqayyah Moynihan: Oh, no! Andy: Today, we’ll be
trying out the Prinker, a device that prints temporary tattoos in seconds, apparently. So, if you’re thinking about
getting your first tattoo or you’ve got one that
you wish you hadn’t, then the Prinker could save you from a lifetime of ink regret. We’re using the Prinker
Pro, which costs $550. For that, you get the printer
device in either red or blue, ink cartridges, two
rechargeable batteries, and a 300 milliliter of skin primer. We’re gonna rate the Prinker
on how easy it is to use, how close to a real
tattoo it actually looks, its effectiveness on different skin tones. We’ll also test to see if
the ink is water-resistant like its manufacturer,
SketchOn, claims it is, and whether or not it actually made you want to get a permanent tattoo. For the first test, I’m
picking a premade design on the Prinker app. Once you’ve made your mind up, you upload the design to
the Prinker via Bluetooth, and you’re ready for printing. So, I’ve picked my design, which is a small diamond. I just wanna check a small, simple design and see how the lines come out. So, the Prinker’s ready. Here we go. Well. It looks like a 5-year-old has drawn it, to be honest. The lines are supposed to be black, but you can see where
the red, blue, and greens have separated, so it’s
a pretty fuzzy image, and it doesn’t look like a tattoo. For my second test, I’m
uploading a custom image via the Prinker website. I want to really test the Prinker, so I’ve picked a design with
lots of detail and texture. For non-techy people, this
process could be a bit tricky if your image has a background
that needs removing. So now I’m gonna try my custom design, which is an owl sitting on a skull. This one’s got a lot more detail. Like the first one, there’s a lot of
color-bleeding in there, yeah. There’s no detail. Again, this was just supposed
to be a black tattoo. Doesn’t look like an owl. So, let’s see how it
copes on other skin types. I’ve got some of my buddies coming in, they’ve picked their own designs, and we’ll see if they get
on any better than I have. Ruqayyah: It does smell
like Turkish delight. It smells like solvents and
Turkish delight mixed together. The design that I’ve chosen is basically, it’s kind of inspired by my grandparents, ’cause it’s, like, a
combination of both their names, and I kind of wanted to put it on ’cause it’s meaningful to me. So, I’m gonna give this a go now. Oh, no. It’s come out as kind of a bit
of a smudge, as you can see. There was a little bit of
time pressure involved there. Oh, OK, right. So, round two, I can actually
see some letters now. I can see وحد
(wāw ḥā dāl) which is the first part
of my grandmother’s name, but then it kind of goes (makes gibberish noise), so it’s not really spelled on properly, but, like, it’s pretty smudgy. David Ibekwe: OK, so I’m gonna
try out this Prinker device. I picked one that’s
got a few colors in it, so it’ll give it a good workout to see how well it actually prints out. So let’s give it a try, I think. There we go, all right, moment of truth, let’s see how this looks. OK, so it looks like
it started pretty well. So you could see Hawkeye’s
little symbol, Iron Man, and then when it gets to, like, the actual, real
characters towards the end, you’re like, nah. I’m not really, I’m not
too impressed with that. It looks like a discount tattoo. Like a budget tattoo. Nah, not feeling it. Not feeling it at all. Andy: So, how did we rate the Prinker? Well, first of all, ease of use. Gotta say it, one out of five. The process of picking a tattoo is easy, but actually printing
it can be a nightmare. We had issues with connectivity, which was made worse by the fact that the Prinker app is
only available on Android. We had issues with ink bleeding, sometimes leaving multicolored
smears on our skin. And because of the
bulkiness of the device, you are left with limited options when printing on different
areas of the skin. How close to a real tattoo
does it actually look? Two out of five? From a distance, it probably
looks like a tattoo, but get a little closer
and you might think that Insider have opened a night club and this is my entry stamp. What about its effectiveness
on different skin tones? For this we gave it a four out of five, because we don’t actually
think that that’s an issue. It probably works about
the same on everybody. Is it water-resistant? Five out of five. So if you like piña coladas
and getting caught in the rain, your Prink is going nowhere. And whether or not it made us want to get a permanent tattoo, we’re only gonna give it three out of five because, although it gives
you the freedom to experiment with shape, size and placement, it just doesn’t look like a tattoo. I can see the appeal for
people who want to try loads of different tattoos, just
to see what they look like. And I can also understand if
people would want to use it as a creative tool for self-expression. In theory, you could give
yourself a sleeve for the weekend, but if you’ve got a
specific tattoo in mind, and you just wanna see what it
looks like before you commit, there are cheaper and easier ways. So, is it worth the
money, or a total bust? Well, the Prinker doesn’t
quite replicate a real tattoo. If you want the real thing, you’re gonna have to get
some needles involved. So, I’m sorry, but this
one is a beauty bust.

100 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *